Start: 1 april

Duur: 6 maanden

 

Functieomschrijving 

Het Network Planning Team is verantwoordelijk voor alle investeringen die worden gedaan op onze tankstations in de Benelux en Frankrijk en optimaliseert continu het netwerk van meer dan 900 locaties. Optimalisatie omvat acquisities van nieuwe locaties, het ontwikkelen van en investeren in nieuwe CVP's en het toekomstbestendig maken van het netwerk in de energietransitie (Shell Recharge, Shell LNG & Shell Hydrogen). 

 

Als stagiair bij het Network Planning Team voer je verschillende projecten uit. Allereerst zul je een data analyse doen van het gehele Nederlandse Shell Recharge netwerk. Shell opereert meer dan 200 laders in Nederland, en je zult onderzoeken wat de prestatie van een locatie drijft en welke factoren hieraan ten grondslag liggen. Verder zul je in de lead zijn om een Shell Recharge Netwerk Planning Tool op te zetten voor België. Met deze tool help je het team om data gedreven locatie keuzes te maken, op basis van de kennis die je uit het eerste project hebt opgedaan. Als laatste help je bij de voorbereiding van het Multi Year Plan (MYP). Het MYP is het meerjaren projecten- en CAPEX plan voor Mobility wat de input zal zijn om te bepalen hoeveel CAPEX de business ieder jaar nodig heeft. Je zult hierbij nauw moeten samenwerken met verschillende teams om in kaart te brengen welke projecten er aankomende jaren op de planning staan, hoe de fasering er uit zal zien en hoeveel geld ervoor nodig is. 

 

De stage is uitdagend en een goede kans om Shell als bedrijf en de Mobility business te leren kennen. Je bent zelf in de lead om processen te identificeren, oplossingen te creëren en voor te stellen, verbindingen te leggen met interne en externe stakeholders en uiteindelijk de organisatie klaar te stomen voor succes. Voor de projecten zijn uitstekende stakeholder management- en communicatievaardigheden vereist, omdat je samenwerkt met meerdere belanghebbenden met verschillende achtergronden in een internationale omgeving. Omdat processen moeten worden geïdentificeerd, gevisualiseerd en oplossingen moeten worden gecreëerd, is de kandidaat bij voorkeur data- en performance gedreven en is hij of zij sterk in het oplossen van problemen. 


 

Organisatie 

Shell Mobility is de nummer één mobiliteit retailer ter wereld, bedient ongeveer 30 miljoen klanten per dag en verwerkt jaarlijks 11 miljard transacties in een netwerk van meer dan 44.000 Shell-stations in meer dan 75 landen. De schaalgrootte, het toonaangevende merk en gedifferentieerde producten en diensten zijn de sleutel tot ons succes. Het Shell merk is nummer één in 50 landen, van de 64 gemeten door Ipsos & Kantar TNS [A], en meer dan een op de vijf klanten wereldwijd geeft de voorkeur aan het merk als ze een keuze krijgen. Shell Mobility maakt gebruik van verschillende bedrijfsmodellen; we selecteren het beste model om de levering te optimaliseren, afhankelijk van het geografische gebied, maar altijd met de onderscheidende factoren: 

 

Mensen – staan centraal in de Shell-cultuur. We zijn er trots op dat we meer dan 500.000 Service Champions hebben die zelfverzekerd, bevoegd en trots zijn om het Shell merk te vertegenwoordigen. We hebben een van de grootste wereldwijde programma's voor werknemersherkenning, People Make the Difference Real, waarin de beste Service Championgs van over de hele wereld worden uitgenodigd voor een jaarlijks evenement waar de beste tot kampioen wordt gekroond. 

 

(Emissiearme) brandstoffen – Shell V-Power is de meest succesvolle premium brandstof ter wereld. Shell heeft deze categorie brandstof meer dan 20 jaar geleden opgericht en maakt nu bijna 20% uit van onze totale verkoop van merkbrandstof. We hebben een sterk innovatiepartnerschap met Scuderia Ferrari. Deze samenwerking stelt onze wetenschappers en ingenieurs in staat om geavanceerde brandstoftechnologieën voor het circuit te ontwikkelen die kunnen worden gebruikt om betere wegbrandstoffen voor onze klanten te maken. In lijn met het doel van Shell richten we ons daarnaast op het produceren van meer en schonere energie en onze positie als toonaangevende marketeer van emissiearme energie zoals waterstof, biobrandstoffen, LNG en het opladen van elektrische voertuigen (EV) te vergroten.

 

Type kandidaat 

  • 3de jaar bachelor of MSc Student 

  • Sterke interesse in mobiliteit 

  • Data- en performance gedreven

 

Vereiste vaardigheden 

  • Probleemoplossend vermogen 

  • Stakeholdermanagement inclusief sterke communicatieve vaardigheden 

  • Sterke analytische vaardigheden 

  • Identificeren van processen en optimalisatie 

  • Project management vaardigheden

Shell_logo.png